Den succesfulde MUS-samtale

Den succesfulde MUS-samtale

Ønsker du inspiration til de kommende MUS-samtaler med dine ansatte? På dette 2 dags kursus får du værktøjer, der sikrer at samtalen bliver meningsfuld og får effekt.

 

Medarbejderudviklingssamtale er et ledelsesværktøj, der sikrer en klar sammenhæng mellem medarbejdernes kompetencer og virksomhedens mål og strategi. Vellykkede samtaler skaber større produktivitet, mindre sygefravær, fastholdelse af gode medarbejdere og højere arbejdsglæde på arbejdspladsen.
 

Føler du, at værdien af dine MUS-samtaler er for lille i forhold til den tid, der bliver brugt på samtalen? Så er dette kursus noget for dig.

Det er afgørende for dine medarbejderes trivsel og engagement, at de føler sig set og lyttet til. Ligeledes at MUS-samtalen gør en konkret forskel for den enkelte.

Det er ligeledes afgørende for lederne, at de med MUS-Samtalen er med til at skabe trivsel, god opgaveløsning og sikrer fremtidige kompetencebehov.

På dette kursus tillærer du dig redskaber/strategier, der gør dig i stand til at skabe en tydelig sammenhæng mellem MUS-samtalen og strategien i din virksomhed. Efter kurset vil du være i stand til at skabe en motiverende dialog, give feedback og lave opfølgning. Du får inspiration og værktøjer, som du kan tage med hjem og bruge i din næste samtale.

 

På kurset får du:

  • Indblik i hvordan du skaber en god MUS-samtale
  • Mulighed for at træne afholdelse af MUS-samtale
  • Din personlige plan for hvordan, du som leder lykkes med MUS-samtaler på din arbejdsplads eller virksomhed.


Målgruppe
Kurset henvender sig til mellemledere, ledere og virksomhedsejere, der ønsker at sikre effektive og meningsfulde MUS-samtaler med deres medarbejdere. Kurset er både relevant for nye ledere, der skal holde MUS-samtale for første gang, for samtidig er kurset også velegnet for den erfarne leder, der søger inspiration fra løsningsfokuserede samtaleværktøjer til meningsfulde samtaler og en god MUS-samtale.

 

Indhold og udbytte
I undervisningen arbejder vi med CASES fra virkeligheden og jeres erfaringer. Vi træner MUS-samtalen i praksis, og du får mulighed for at lave en personlig udviklingsplan for at lykkes med dine fremtidige medarbejdersamtaler. Du får træning i at afholde MUS-samtaler og konkrete værktøjer til at skabe en god samtaleproces. Værktøjerne er nyttige både før, under og efter MUS.

 

Dag 1
På kursets første dag gennemgås det grundlæggende i en MUS-samtale, der motiverer og udvikler medarbejdere, og sikrer overensstemmelse mellem medarbejderens kompetencer og virksomhedens behov.

  • MUS på arbejdspladen
  • Forberedelse af MUS
  • MUS - de grundlæggende elementer
  • Samtaleteknik og succeskriterier

Dag 2
På kursets anden dag har vi fokus på forløbet efter MUS-samtalen. Du får værktøjer til at følge op på MUS-samtalen og udarbejde en personlig handlingsplan med aktiviteter og værktøjer, der giver mening for dig at benytte i fremtiden.

  • Effekt og meningen med MUS
  • Opfølgning på MUS
  • Fremtidssikring
  • Din personlige plan

  

Praktiske oplysninger

Prisen dækker undervisning, kursusmateriale og forplejning alle to dage. 

Kurset afholdes over to dage uden overnatning.

Kurset forgår i tidsrummet 9-16.

Kursusmaterialer bliver sendt pr. mail 2 uger før kursus start.

Tilmelding er først gældende ved betaling, senest 3 uger før kursus start.

 

Næste kursus:
Den 14. og 15. september 2017, fra 9-16 begge dage.


Ønsker du mere information om kurset eller andre kurser, kontakt Daglig leder af ForandringsAkademiet Jannie Lund-Nielsen på telefon 21706107

Undervisere

Jannie Lund-Nielsen

Hovedunderviser på kurset er Jannie Lund-Nielsen, dagligleder af ForandringsAkademiet. Jannie har besiddet flere lederstillinger og har derudover, i en periode på 7 år, været selvstændig erhvervsdrivende, med en personalegruppe på 20 medarbejdere. Jannie har bred erfaring med trivsel i personalegrupper, konfliktløsning, kundehåndtering og optimering af drift.